![](/media/lib/7/1178014620_019843-315e4ce1caa9e5163be05a5fc36e6785.jpeg)
Gra uczy Szekspira
1 maja 2007, 10:12Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.
![](/media/lib/7/1177931581_710788-2ea757fb2f104e64eeebfa41eaf576ba.jpeg)
Jak się kradnie w Internecie
30 kwietnia 2007, 11:02Amerykańska rządowa organizacja IC3 (Internet Crime Complaint Center), która została utworzona przez FBI i NW3C (National White Collar Crime Center) opublikowała raport dotyczący przestępczości internetowej w 2006 roku.
![Procesor Cell© IBM](/media/lib/7/1177841504_436150-73471e63c41f06a0bb9795a0927ab603.jpeg)
Wirtualne światy IBM-a
29 kwietnia 2007, 10:06IBM ogłosił, że ma zastosować procesory Cell BE, które stanowią mózg konsoli PlayStation3, w swoich komputerach typu mainframe. Zadaniem takich maszyn byłaby obsługa światów wirtualnych przyszłości.
![Scena z America’s Army](/media/lib/6/1176380032_863215-aca91ff8a5df610e138d36a0325a32c3.jpeg)
Armia rekrutuje graczy
12 kwietnia 2007, 12:12Amerykańska armia rozpoczyna poszukiwania rekrutów wśród... graczy komputerowych. Wojsko podpisało wartą 2 miliony dolarów umowę z serwisem Global Gaming League.
![Jedno z kasyn w Second Life](/media/lib/5/1175698280_679335-39d62fbfcc9f79e311487a61826fc067.jpeg)
FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.
![Akordeonautor zdjęcia: BigBlueFish](/media/lib/4/1174404849_763627-81a033427cd6d303c5c51e5099d25da0.jpeg)
Muzyka dla przyszłych mózgowców
20 marca 2007, 15:28Granie na instrumentach wspomaga działanie mózgu oraz polepsza słyszenie wszystkich rodzajów dźwięków, w tym mowy.
![© Anders Jensen](/media/lib/4/1174304086_586225-92fa7e81d8901e73a52970decbd40e9f.jpeg)
Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze
19 marca 2007, 11:27Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.
![Wii](/media/lib/4/1174303715_376751-66d00f718b92f634660cac9206f264d4.jpeg)
Wii miażdży konkurencję
19 marca 2007, 11:26Konsola Wii firmy Nintendo zmiażdżyła w lutym konkurencję. Japońska firma sprzedała w USA tyle samo swoich urządzeń, co Sony i Microsoft razem.
Live dla pecetów
15 marca 2007, 10:16Microsoft ogłosił, że od maja użytkownicy pecetów będą mogli skorzystać z dostępnej obecnie tylko dla Xboksa usługi Live. Zapisało się do niej już 6 milionów posiadaczy konsoli Xbox 360.
![Scena z Duke Nukem 3D](/media/lib/3/1173728389_156202-d16743cf452762d8214475d21bb65912.jpeg)
Gry zdiagnozują depresję
12 marca 2007, 19:33Naukowcy z amerykańskiego NIMH (National Institute of Mental Health), którym szefowała Neda Gould, zwrócili uwagę na fakt, że u pacjentów z depresją dochodzi do zmniejszenia hipokampa. Ponieważ odgrywa on ważną rolę w pamięci przestrzennej, podejrzewali, iż wyniki uzyskane w grach wideo pomogą ocenić stan chorych.